Op zoek naar een goede SEO Specialist?

Een goede SEO Consultant of SEO Specialist inhuren? Sinds 2012 ben ik actief bezig met SEO en help ik bedrijven met het verbeteren van hun online vindbaarheid.

Persoonlijk contact en een duidelijk plan zijn de basis van onze goede samenwerking!

Een goede SEO Expert zorgt voor een duidelijke SEO strategie en plan van aanpak. Hierdoor kun je in de loop van het proces duidelijk zien of er verbetering is in de posities in Google en in het aantal website-bezoekers.

>> Meer website-bezoekers en beter gevonden worden? Laat me je helpen!

Zorg voor een goede vindbaarheid van je website en je website is geen visitekaartje maar een verkoopkanaal! – Ruben

Wat is & wat doet een SEO Specialist?

Soms werken we zo mee aan een project dat we blind worden van zaken die nóg beter kunnen. Dat geldt zeker ook voor een website, webdesign van een website en de optimalisatie voor zoekmachines.

Een SEO Specialist is iemand die je bedrijf in kan huren om scherp te zijn naar alle zaken die beter kunnen. Een soort van ‘Second opinion’. Daarbij zal hij of zij ieder probleem aanstippen dat een negatieve uitkomst kan hebben op je posities in de zoekmachines. Een SEO Check is hierbij na een gedegen zoekwoordenanalyse vaak de eerste stap.

Naast het maken van een analyse van de huidige situatie zal een goede SEO specialist voor een plan van aanpak zorgen. Een plan dat er o.a. voor zorgt dat je verder kan met het verbeteren van de volgende zaken:

  • Technische SEO van de website;
  • Content op de site;
  • Website-autoriteit van de website;
  • Interne linkstructuur zodat de waarde goed wordt verdeeld.

Kortom: misschien bestaat je website al een gehele tijd en heb je alleen nog niet het aantal bezoekers gezien op je site die je wil. Of je hebt een nieuw bedrijf waarbij je direct goed aan de slag wil gaan met SEO. Een extra blik op de manier hoe je nu te werk gaat is altijd goed en zorgt zeker voor nóg betere resultaten.


Wat is jouw SEO score?

Voer een webpagina of website URL en zie hoe deze geoptimaliseerd is voor jouw zoekwoord

Resultaten als SEO Consultant

Ik snap het. Iedereen kan wel zeggen dat hij of zij een SEO specialist is. Maar inschatten hoe goed iemand is kun je toch het best door te kijken naar de behaalde resultaten.

Hieronder enkele resultaten die ik voor klanten of eigen projecten heb behaald.

  • Thee kopen – 590 zoekopdrachten per maand – #1 positie
  • Shisha pen kopen – 2.400 zoekopdrachten per maand – #1 positie
  • E-smoker – 6.600 zoekopdrachten per maand – #2 positie
  • Kraamcadeau – 9.900 zoekopdrachten per maand – #1 positie
  • LED- 6.600 zoekopdrachten per maand – #5 positie
  • LED Lampen – 18.100 zoekopdrachten per maand – #6 positie
  • Appartement huren – 9.900 zoekopdrachten per maand – #3 positie
  • Huis huren – 18.100 zoekopdrachten per maand – #3 positie
  • Studio huren – 1.300 zoekopdrachten per maand – #2 positie
  • Dakdekker – 3.600 zoekopdrachten per maand – #7 positie
  • Daklekkage – 880 zoekopdrachten per maand – #1 positie

Het idee is duidelijk denk ik. Voor iedere branche is het mogelijk om nieuwe klanten te genereren via het internet. Een goede vindbaarheid is daar een groot onderdeel van.

Meer weten over m’n resultaten of over wat voor resultaten we samen kunnen behalen met jouw website? Neem gerust contact op.

SEO? Waar kijk je naar als SEO Expert?

Google beoordeelt een website aan de hand van meer dan 200 factoren. Scoor jij het best op die 200 factoren? Dan sta jij bovenaan in Google!

Als we gaan samenwerken dan gaan we kijken naar behoorlijk aantal zaken omtrent je website. Hieronder een klein lijstje (ik som ze voor het gemak niet alle 200 voor je op 😉 ) met vragen die ik m’n achterhoofd houd als we de website gaan optimaliseren:

  • Is je site mobiel vriendelijk?
  • Hoe snel reageert de site?
  • Staat er goede content op de site?
  • Worden de zoekwoorden (waar we op gevonden willen worden) wel vermeld op de site?
  • Wat is de website-autoriteit en is dat hoog ten opzichte van je concurrenten?
  • Hoe goed zijn je concurrenten en waar richten zij zich op?
  • Binnen welk termijn kunnen we een bepaald doel halen?
  • Hoe zit de website SEO-technisch in elkaar?

Kortom, aardig wat zaken om na te kijken. Ben je benieuwd naar alle factoren? Ik heb een blogartikel geschreven over hoe je een SEO Check uitvoert. Wellicht is dat wat voor je :-).

Hieronder nog enkele zaken die je kan verwachten als een zoekmachine optimalisatie specialist gaat werken aan je website.

Definieer je doelgroep

Een goede website en goede content op je website werkt alleen als je de juiste mensen aanspreekt zodat ze gaan reageren op je. Het kan zomaar zijn dat je door middel van taalgebruik of vindbaarheid op verkeerde termen niet de juiste doelgroep bereikt.

Door je doelgroep in kaart te brengen en na te denken (het liefst onderbouwd) wat deze groep mensen nu echt wil. Kunnen we de content op de site dusdanig aanpassen zodat we de doelgroep echt aanspreken.

Mocht je al genoeg verkeer hebben is het mogelijk om door tools als Google Analytics en Hotjar te gebruiken in kaart te brengen hoe bezoekers je site gebruiken. Een SEO Specialist kan je hierbij helpen en in eerste instantie zorgen dat je site door de doelgroep gevonden wordt. En daarna ook nog eens geïnteresseerd wordt door de content op de website.

Voer een gedegen zoekwoorden onderzoek

Nu we de doelgroep in kaart hebben gebracht, is de volgende stap om te begrijpen waar deze doelgroep naar op zoek is. Wat voor producten kennen ze, wat zijn hun problemen en wat zijn oplossingen die ze al kennen. Simpelweg is het voor ons interessant om erachter te komen: ‘Wat typen ze in Google in, wat zoeken ze?’.

Een zoekmachine specialist is op de hoogte van de laatste Google Updates en weet hoe het algoritme van Google een website bekijkt. Naast al dit soort factoren is een gedegen zoekwoorden onderzoek altijd essentieel geweest.

Door online tools te gebruiken, de concurrenten te analyseren en door zelf logisch na te denken. Kunnen SEO Specialisten een lijst met zoekwoorden creëren die het meest relevant zijn voor je site.

Denk hierbij aan zoekwoorden die als hoofdzoekwoord gerekend kunnen worden (erg concurrerend, maar hoge zoekvolumes) en langere zoekwoorden waar we eerder resultaat kunnen behalen maar exact minder op wordt gezocht.

Deze mix zal ervoor zorgen dat we in de regio waar je werkzaam bent gaan zorgen voor een goede vindbaarheid.

Verbeterpunten vinden en oplossen

Het kan zijn dat je content al goed geschreven is en allemaal op basis van een goede zoekwoord strategie. Echter, het enige dat uitblijft zijn de bezoekers die de content vinden. De bezoekersaantallen zijn nog steeds niet echt om over naar huis te schrijven.

Als dat zo is dan kan een goede SEO Consultant je huidige strategie tegen het licht houden en aangeven hoe dit nog beter kan. Zaken als interne linkstructuur, webdesign en PR om meer backlinks te genereren kunnen misschien toch nog beter.

Is je CTR op een zoekwoord waar je al een goede positie hebt behaald te laag? Dan kan dat beter. Aan de andere kant, is er een zoekterm waar je met de site nog niet goed op scoort maar er wel veel op word gezocht? Dan is dat een mogelijkheid voor meer bezoekers.

Een SEO Expert zal je helpen om deze punten naar voren te brengen en kan werken om dit voor je te optimaliseren!

Concurrenten analyseren

Misschien wel de beste manier om te zien hoe je website presteert. Vergelijken met de concurrentie. En dan met name kijken naar hoe goed de concurrentie scoort op bepaalde zoektermen en via welke zoekwoorden ze traffic binnenhalen.

Door te kijken naar de opbouw van de website, de content, het linkprofiel, landingspagina’s, social media kanalen en door te gebruik te maken van online tools kan een goede SEO consultant dit achterhalen.

De data die we halen van de websites van concurrenten kunnen we geweldig gebruiken voor onze eigen strategie. Vaak komen er veel zaken naar voren die we beter kunnen dan de concurrentie waardoor we die kunnen verslaan. Een concurrentie-analyse die zo gedetailleerd is kost wel tijd. Tijd waar veel marketingmedewerkers niet de tijd voor hebben of de tools en kunde missen om dit goed uit te voeren. Hier komt een SEO Consultant om de hoek!

Zorg voor een op maat gemaakte SEO Strategie

Als alle bovenstaande stappen zijn uitgevoerd, kunnen we door samen te werken een op maat gemaakt plan van aanpak maken. Een SEO Strategie die ervoor zorgt dat we op de langere termijn beter presteren dan alle concurrenten in de branche.

In de meeste gevallen zal een op maat gemaakte SEO Strategie in ieder geval onderstaande zaken bevatten:

  • Inbound and outbound link strategie;
  • Het gebruik van Zoekwoorden en Contentclusters
  • Webdesign verbeteringen (Conversie verhogend)
  • URL verbeteringen (+ plan voor de nieuwe content)
  • Mogelijkheden voor partnerships (andere goede sites / personen)
  • Content plan
  • Optimaliseren van de huidige content
  • CTR optimaliseren

Door deze zaken op te nemen kunnen er lange termijn doelstellingen worden gemaakt.

Interesse om mij als SEO specialist in te huren? Voornamelijk werkzaam als:

  • Beste SEO Specialist Nederland? Ik ben niet alleen actief in Nederland maar ook zeker voor bedrijven in de rest van de wereld.

>>Laat me je helpen en neem gerust contact op!