Op zoek naar een goede Google AdWords Specialist?

Een goede Google AdWords Consultant of Google AdWords Specialist inhuren? Sinds 2012 ben ik actief bezig met de vindbaarheid van websites. Het adverteren in zoekmachines (waarvan meer dan 90% Google gebruikt) is daarbij een groot onderdeel.

Persoonlijk contact en een duidelijk plan zijn de basis van onze goede samenwerking!

Een goede Google AdWords campagne is opgebouwd met een goede structuur. Een structuur die zorgt voor een lage kosten per klik. Goede advertenties die de Google-gebruiker ‘triggert’ om te klikken én die past bij de pagina waarop de bezoeker landt.

Daarnaast heeft Google veel extra functies om de website-bezoeker te overtuigen om jouw website te bezoeken. Zorg dat je hier goed gebruik van maakt in je campagne.

>> Meer rendement uit je Google AdWords campagne halen? Laat me je helpen!

Zorg dat je Google AdWords campagne goed is opgebouwd. Een goede structuur kan je kosten fors verlagen en daarmee je rendement (ROI) verhogen! – Ruben

Waar baseert Google de kosten per klik op?

  • Mate van concurrentie:
    • Des te meer de concurrentie bereid is om te betalen voor een website-bezoeker hoe meer een klik kost.
  • Advertentiepositie:
    • Een eerste positie in Google kost meer dan een lagere positie.
  • Kwaliteitsscore:
    • Gebaseerd op: Verwachte CTR, gebruikerservaring op de pagina en advertentierelevantie.

Waar let ik op tijdens het bouwen en optimaliseren van een AdWords campagne?

Een goede Google AdWords specialist optimaliseert de campagne minimaal 1 keer per maand. De volgende zaken zijn belangrijk om in de gaten te houden:

CPC (kosten per klik) zo laag mogelijk houden:

Hoe veel betalen we per klik en hoe kunnen we die kosten zo laag mogelijk krijgen? Des te lager we de kosten voor een website-bezoeker krijgen hoe meer we kunnen bereiken met hetzelfde budget.

Advertenties optimaliseren:

In een campagne stellen we altijd meerdere advertenties in. Deze advertenties worden willekeurig weergegeven zodat we kunnen zien welke advertentie het best werkt. Als we zien dat een advertentie geen nieuwe verkopen oplevert of er wordt een stuk minder op geklikt dan een andere Ad. Dan is het goed om die advertentie te verwijderen en om een nieuwe Ad hiervoor in te stellen.

Gebruik advertentie-extensies:

Voor verschillende doelen heeft Google advertentie-extensies gemaakt waardoor je de advertentie meer kan laten opvallen om een beter CTR en een betere advertentierelevantie te behalen. Zoals je weet is dat goed om de CPC (kosten per klik) zo laag mogelijk te krijgen. Hier de lijst met extensies die we hiervoor kunnen gebruiken:

  • Locatie-extensies om mensen te stimuleren langs te komen in je fysieke winkel;
  • Highlight-extensies om extra tekst toe te voegen aan je advertentie. Denk hierbij aan USP’s als: ‘gratis bezorgen’ of ’24/7 bereikbaar voor vragen’;
  • Oproep-extensies om bezoekers te stimuleren om contact met je op te nemen;
  • Bericht-extensies om bezoekers te stimuleren om een sms te versturen;
  • Sitelinks-extensies om direct enkele pagina’s onder de aandacht te brengen, denk hierbij aan de ‘contact’ of een bepaalde product pagina;
  • Prijs-extensies om je prijsinformatie toe te voegen aan je advertentie;
  • Recensie-extensies om mensen direct te overtuigen door middel van recensies;
  • App-extensies om je app onder de aandacht te brengen.

Kortom: mogelijkheden te over als het gaat om adverteren in Google. Misschien is het daarom ook niet zo gek dat veel Google AdWords campagnes voor bedrijven lang niet altijd rendabel zijn.

Dit is het moment om te kijken of die van jou dat wel is! Ik help je graag en analyseer gratis en geheel vrijblijvend je huidige Google AdWords campagne voor je. Nog geen campagne, geen probleem. Ik kan je verder helpen met het kijken of het een interessant online marketing kanaal is om je vindbaarheid verder te vergroten.

>> Meer rendement uit je Google AdWords campagne halen? Laat me je helpen!

Een Google AdWords specialist inhuren? 

Meer weten over de resultaten van de Google AdWords campagnes die ik beheer of over wat voor resultaten we samen kunnen behalen voor jouw bedrijf? Neem gerust contact op.